Empreses i marques

Sempre s’ha dit que és en els moments més difícils quan surt el millor i el pitjor de les persones. A mesura que ens anem endinsant en el pou de la crisi es van veient les actituts més solidarias i asenyades i també les més rastreres i miserables. Algunes empreses aprofiten la situació per obtenir encara més beneficis amb l’explotació sense contemplacions dels seus asalariats. Algunes empreses que van bé, que no noten les fuetejades de la crisi, no s’estan, però, d’empobrir els seus treballadors i rebaixar-los el sou i els drets emparats en la seguretat que si ells no volen treballar més barat ja en trobaran d’altres que ho faran. Però en els temps actuals les coses no són exactament com a finals del segle XIX. Ara vivim en un món superconnectat i les empreses, a més d’emprese, són marques. Aconseguir ampliar beneficis tenint una plantilla de treballadors maltractats no és el millor per mantenir la imatge d’una marca . És important per a qualsevol companyia mostrar una bona imatge al públic perquè el consumidor percep que si una empresa no respecta els seus treballadors és molt probable que tampoc respecti el producte ni els clients. A més, un treballador humiliat no és el millor ambaixador del producte o servei que produeix. Les empreses que menystenen els seus treballadors i no els saben engrescar en el projecte estan, en al món actual, condemnades al fracàs. Això ho saben molt bé les grans marques del nord d’Europa i per això s’ensurten. Aquí a casa nostra, seguim, en molts casos, aplicant criteris antics de quan hi havia “amos” i treballadors i on tot s’hi valia, i axí ens va. Aquesta és la nostra imatge i en conseqüència la confiança que donem. Hem d’estar atents perquè veurem caure moltes d’aquestes empreses que han sacrificat la seva bona imatge per tal d’augmentar els seus beneficis d’una forma fàcil i immediata. A mesura que aquestes empreses vagin desapareguen el país anirà millor i la seva desaparició serà un simptoma clar que comencem a ser competitius i estem sortint de la crisi. Que tanquin algunes d’aquestes empreses pot significar en realitat l’aparició dels autèntics brots verds

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s